Cytrulina - Skutki Uboczne, Właściwości, Co Daje?

Czy kiedykolwiek słyszałeś o cytrulinie, aminokwasie? Czy kiedykolwiek przeszukiwałeś internet lub zadałeś sobie pytanie: „Czym jest cytrulina?”. Ewentualnie, jeśli chciałeś dowiedzieć się więcej o efektach, dawkowaniu lub innych istotnych szczegółach tej substancji? Odkryj wszystkie informacje, których potrzebujesz, w tym czy przyjmowanie cytruliny przed seksem jest bezpieczne.

napięcie mięśni przodem

Czym dokładnie jest cytrulina? Jest to substancja organiczna (-aminokwas), mówiąc krótko. Jej nazwa pochodzi od łacińskiego słowa „citrullus”, co oznacza „arbuz”. Chociaż po raz pierwszy został wyizolowany z arbuza w 1914 roku przez japońskich badaczy Yotaro Koga i Ryo Odake, a sformalizowany przez Mitsunori Wada z Tokyo Imperial University w 1930 roku, gastroenterolodzy nazwali i opisali go już w XIX wieku. Jest to kluczowy krok w cyklu mocznikowym, który występuje, gdy ssaki wydalają amoniak i zamieniają go w mocznik. Cytrulina powstaje również jako produkt uboczny katalizowanej przez enzymatyczną syntezę tlenku azotu z aminokwasu argininy.

Jakie działanie ma ta substancja? Czy Twój organizm potrzebuje więcej cytruliny? Poznaj odpowiedzi na wszystkie najbardziej kluczowe pytania!

Działanie cytruliny

Jakie działanie ma właściwie cytrulina? Cytrulina nie jest aminokwasem budującym białka, jak niektóre inne. Jest on wykorzystywany zamiast do leczenia niewydolności serca i zwiększenie wydajności sportowej. Dodatkowo jest stosowana w leczeniu zaburzeń erekcji, nadciśnienia płucnego, niedokrwistości sierpowatej i innych schorzeń.

Żywność zawiera cytrulinę, którą organizm również produkuje naturalnie. Jest ona przekształcana przez organizm w aminokwas L-argininę i związek tlenek azotu. Cytrulina może pomóc w zwiększeniu ilości składników, których organizm potrzebuje do produkcji określonych białek. W celu zwiększenia przepływu krwi i obniżenia ciśnienia krwi, może również pomóc w otwarciu żył i tętnic.

Można ją uzupełniać tak jak każdą inną substancję. Jaka dawka jest odpowiednia? Kiedy go przyjmować?

 Suplementacja L-karnityną

Dlaczego osoby decydują się na przyjmowanie cytruliny? Synteza tlenku azotu w organizmie jest zwiększona przez cytrulinę. Tlenek azotu poprawia przepływ krwi w całym organizmie poprzez wspomaganie tętnic w ich rozluźnieniu i lepszym działaniu. Może to być korzystne w leczeniu lub zapobieganiu wielu zaburzeń. Niektóre dane wskazują na możliwość, że suplement może pomóc osobom z wysokim ciśnieniem krwi w obniżeniu ciśnienia krwi. Suplementy zawierające cytrulinę mogą również zmniejszyć oznaki i objawy łagodnych do umiarkowanych zaburzeń erekcji. L-cytrulina jest również stosowana przez niektóre osoby w celu zwiększenia wzrostu mięśni i poprawy ich wyników sportowych.

Zazwyczaj suplement występuje w formie proszku. Zalecane dzienne spożycie cytruliny różni się w zależności od wielu zmiennych, jednak często przyjmuje się do 9 gramów dziennie, rozłożone w ciągu dnia. Podczas stosowania cytruliny z lekami, zwłaszcza tymi na wysokie ciśnienie krwi, należy zachować ostrożność.

Cytrulina w dni treningowe

Zaleca się przyjmowanie cytruliny na około godzinę przed ćwiczeniami jako suplementu zwiększającego wydajność sportową. Zmniejsz dawkę o kilka do kilkudziesięciu procent i podziel spożycie na mniejsze części w dni, w których nie ćwiczysz.

Przyjmowanie cytruliny przed snem

jak działa cytrulina przed seksem?
Zwykle zużywa 2 gramy cytruliny z posiłkami trzy razy dziennie, dla całkowitej dawki dziennej 6 gramów, w leczeniu zaburzeń erekcji. Regularne spożywanie tego aminokwasu jest lepsze niż przyjmowanie suplementu tuż przed stosunkiem. To dlatego, że w tych samych dawkach, cytrulina nie wywiera tak silnych skutków jak Viagra.
W badaniu z udziałem 24 osób w wieku od 56 do 66 lat stwierdzono, że L-cytrulina zwiększa erekcję z 3 (umiarkowane zaburzenia erekcji) do 4 (normalna erekcja) u 50% mężczyzn, którzy ją przyjmowali, w porównaniu z poprawą u 8,3% mężczyzn, którzy przyjmowali placebo.

Suplementacja cytruliną okazała się bezpieczna i dobrze tolerowana psychicznie przez pacjentów. Potwierdzono jej skuteczność jako terapii uzupełniającej w przypadku łagodnych i umiarkowanych zaburzeń erekcji, szczególnie u osób, które odczuwają psychologiczną awersję do leków takich jak Viagra.
Kilka uwag na temat skutków ubocznych stosowania cytruliny.

Przeciwwskazania do stosowania cytruliny obejmują otrzymanie pomocy medycznej, przyjmowanie niektórych leków lub poddanie się procedurom inwazyjnym (takim jak operacja). Wynika z tego, że nie powinieneś decydować się na przyjmowanie tego aminokwasu, jeśli jesteś w ciąży lub karmisz piersią. Cytrulina może kolidować z lekami na receptę, więc ważne jest, aby porozmawiać z lekarzem przed użyciem go.

Cytrulina nie jest aminokwasem, który jest niezbędny. Może być wytwarzana sztucznie, ale występuje również naturalnie w żywności. Czym jest cytrulina, co robi dla organizmu i jak można ją wykorzystać, to wszystko zostało omówione w tym artykule.
Jest to aminokwas (składnik białka), który organizm może wytwarzać samodzielnie lub pozyskiwać z diety. Do badań lub do tworzenia leków, może być również sztucznie syntetyzowany w laboratoriach. Cytrulina jest naturalnie występującym aminokwasem, który można znaleźć w arbuzie i innych pokarmach, a także w suplementach diety. Suplementacja cytruliny jest również wykorzystywana do pomocy w regeneracji uszkodzonego mięśnia sercowego po ataku serca.
Citrullus, łacińskie słowo oznaczające arbuza, to miejsce, gdzie cytrulina otrzymuje swoją nazwę. Została ona po raz pierwszy wyizolowana z nasion arbuza w latach 30-tych XX wieku. L-Cytrulina i Citrullus lanatus (arbuz) L-arabinoside to dwie z wielu nazw dla cytruliny. Masa molowa wynosi 152,2 g/mol, czyli 172, a jej wzór chemiczny to C6H14N4O3.

Czy cytrulina jest warta swojej ceny?
Cytrulina jest substancją, którą organizm może wytworzyć samodzielnie; można ją również pozyskać z niektórych pokarmów; jest wytwarzana w wątrobie i jelicie i służy do detoksykacji amoniaku i rozluźnienia naczyń krwionośnych.
Niektórzy dodatkowo wspominają o jej możliwościach antyoksydacyjnych.

Czy warto stosować l-karnitynę??
W badaniu z 2010 roku z udziałem 41 mężczyzn odkryto, że pojedyncza dawka cytruliny znacząco zwiększyła liczbę powtórzeń w wyciskaniu sztangi (52,92% więcej powtórzeń) i znacząco zmniejszyła powysiłkową bolesność mięśni (o 40%). Stwierdzono, że cytrulina nieznacznie zwiększa przepływ krwi w mięśniach podczas ćwiczeń w badaniu z 2017 roku na osobach starszych. Zarówno dorośli, którzy mają wysokie ciśnienie krwi, jak i ci, którzy mają zaburzenia przednadciśnieniowe, mogą odnieść korzyści z krótkoterminowej suplementacji cytruliną.

Treningerekcjaanemia sierpowata… Badania wykazały działanie cytruliny, która ma kilka zastosowań. W rezultacie, możesz chcieć poważnie rozważyć ją jako suplement, jeśli trenujesz lub wymagasz jej z innego powodu, jak te wymienione w artykule. zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak proste jest jej spożycie i dawkowanie.

Jakie korzyści czerpiemy z używania tej odżywki?

Związek farmaceutyczny AICAR citrulline, który podnosi poziom karnozyny w mięśniach, zawiera ten aminokwas. Jest on często stosowany z kreatyną i może zwiększyć przepływ krwi poprzez rozluźnienie serca i rozszerzenie naczyń krwionośnych. Przekłada się to na znacznie lepszą pompę mięśniową. Arginina, która wspomaga syntezę tlenku azotu i uwalnianie hormonu wzrostu, również zawiera cytrulinę. Jest to aminokwas zmieszany z wieloma innymi substancjami, które wpływają na wiele aspektów Twojego zdrowia, w tym na to, jak dobrze radzisz sobie podczas aktywności fizycznej i jak dużo tlenku azotu jest produkowane.

Cytrulina jest składnikiem związków azotowych, które są wykorzystywane do produkcji amoniaku i jest również obecna w produktach takich jak miejscowo stosowany antybakteryjny nadtlenek benzoilu. Służy jako prekursor dla aminokwasów glutaminy i argininy jako aminokwasu.

Cytrulina jest prekursorem glutaminy i argininy, jak już było wspomniane. Zarówno układ odpornościowy, jak i funkcjonowanie mięśni zależą od aktywności komórkowych szlaków sygnałowych, których częścią są te dwa aminokwasy.