Skurcze Mięśni - Przyczyny, Objawy, Skutki, Rodzaje

Czym są skurcze mięśni? Co należy zrobić, gdy się pojawią? Czy można je w jakiś sposób powstrzymać? Niekontrolowany, gwałtowny skurcz jednego lub więcej mięśni nazywany jest skurczem mięśni. Skurcze mięśni mogą chwilowo ograniczyć użycie danego mięśnia, a nawet całej kończyny, mimo że zazwyczaj są bezbolesne.

skurcze mięśni

Skurcze mięśni mogą być wywołane przez intensywną aktywność fizyczną przez dłuższy czas, określone leki i zaburzenia medyczne. Pomimo faktu, że większość skurczów mięśni jest nieszkodliwa, niektóre mogą być spowodowane stanem medycznym:

– niewystarczającym dopływem krwi – zwężenie tętnic dostarczających krew do nóg
(miażdżyca kończyn) może powodować ból w nogach i stopach podczas ćwiczeń.
– kompresją nerwów – ucisk nerwów w kręgosłupie (zwężenie lędźwiowe) może również powodować ból w nogach.
– wyczerpaniem minerałów – zbyt mała ilość potasu, wapnia, a szczególnie magnezu w diecie może przyczyniać się do skurczów nóg.

Jak leczyć skurcze mięśni?

Wiek (osoby starsze tracą masę mięśniową, przez co pozostałe mięśnie mogą łatwiej ulegać rozciągnięciu), odwodnienie, wysiłek i ciąża to główne czynniki ryzyka wystąpienia skurczów mięśni. Jak można je powstrzymać? Czy skurcze nóg można całkowicie wyeliminować?

Najprostszą metodą leczenia ataku skurczu jest delikatne masowanie dotkniętego miejsca, aż objawy ustąpią. Wskazane jest ich unikanie, ponieważ w niektórych przypadkach może to trwać nawet kilkanaście minut. Co zatem możesz zrobić, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia skurczów?

Przyjmuj codziennie odpowiednią ilość płynów, aby zapobiec odwodnieniu. Utrzymują one nawilżenie komórek mięśniowych i pomagają w skurczu i rozluźnieniu mięśni (a więc są mniej drażliwe). Kontynuuj picie po treningu i uzupełniaj płyny w regularnych odstępach czasu podczas ćwiczeń, jak również.
Przed i po dłuższym używaniu jakiegokolwiek mięśnia, rozciągaj mięśnie. Rozciąganie przed snem pomoże Ci, jeśli w nocy dopadną Cię skurcze nóg. Dotyczy to również pracy fizycznej, długotrwałego przebywania w jednej pozycji (np. przy biurku) oraz wszelkich czynności, które angażują więcej niż kilka odrębnych elementów ciała.

skurcze mięśni

 Podczas skurczu można masować obolałe mięśnie, można też zastosować kompres. Może to być lód, termos, zimna lub gorąca tkanina, poduszka rozgrzewająca itp.
Twoje ogólne zdrowie może być wzmocnione i skurcze mogą być złagodzone poprzez zajęcie się podstawowym źródłem problemu. Na przykład, lekarz może zasugerować suplementy, ponieważ magnez jest często związany ze skurczami.

Czy skurcze w nogach są najbardziej typowym rodzajem skurczów?

Najbardziej typowym rodzajem skurczów mięśni są skurcze nóg, które często wywołane są zaburzeniami krążenia lub po prostu niedoborem magnezu. Czym dokładnie jest niedobór magnezu? Jak można go najlepiej uzupełnić? Mam skurcze w nogach. Czy muszę przestać pić kawę?

Wszystko, co musisz wiedzieć o niedoborze magnezu

Magnez to minerał, który występuje naturalnie w wielu pokarmach i w znacznych ilościach w organizmie. Odgrywa istotną rolę w ponad 300 systemach enzymatycznych, które kontrolują wiele procesów biochemicznych w organizmie, takich jak synteza białek, zdrowie mięśni i nerwów, kontrola glukozy we krwi, regulacja ciśnienia krwi itp.

 Magnez jest niezbędny do produkcji energii, fosforylacji oksydacyjnej i glikolizyOdgrywa rolę w aktywnym transporcie jonów wapnia i potasu przez błony komórkowe, co jest kluczowe dla przewodzenia impulsów nerwowych, skurczów mięśni i regularnego bicia serca. Pomaga również w strukturalnym wzroście kości i jest niezbędny do syntezy DNA.

Magnez stanowi około 25% masy ciała dorosłego człowieka, z czego 50% do 60% znajduje się w kościach, a pozostałe 25% w tkankach miękkich.

Niedobór magnezu – objawy

Wczesne objawy niedoboru magnezu mogą obejmować osłabienie, znużenie, osłabienie, brak apetytu oraz nudności i wymioty. Z drugiej strony, długotrwały deficyt może mieć negatywne konsekwencje dla arytmii serca, funkcji mózgu, nerwów i mięśni, a także gęstości kości (a u osób starszych ryzyko osteoporozy i złamań kości).

Niedobór magnezu w każdym narodzie diagnozowany jest inaczej. Szacunkowe dawki, według Narodowego Instytutu Zdrowia, są jednak następujące:

w wieku od 19 do 30 lat:

31 mg dla kobiet.

dla mężczyzn: 400 mg

osoby powyżej trzydziestego roku życia:

kobiety 320 mg

Dla mężczyzn – 420 mg

Znaki ostrzegawcze są silniejsze dla przyszłych matek i nastolatków przechodzących przez fazę intensywnego wzrostu. Z kolei młodsze dzieci mają mniej restrykcyjne wymagania.

Zwiększony i utrzymujący się niedobór magnezu powoduje wiele różnych dolegliwości, które mogą w znacznym stopniu przyczynić się do spadku ogólnego stanu zdrowia, m.in. zwiększa częstotliwość i intensywność niewygodnych skurczów. Powoduje również wzmocnienie złych objawów zdrowotnych.

Jak uzupełnić niedobór magnezu

Jak można leczyć niedobór magnezu? Spożycie kofeiny powinno być zmniejszone w przypadku niedoboru magnezu, ale nie musi być całkowicie zatrzymane, zwłaszcza że magnez może być uzupełniony poprzez żywność i suplementy.

Należy zwiększyć spożycie takich produktów jak zielone warzywa, owoce, pełne ziarna, zboża i rośliny strączkowe, aby podnieść poziom magnezu. Co ważne jednak, pewne substancje i okoliczności mogą mieć również wpływ na wchłanianie magnezu. Ograniczenie lub wyeliminowanie pokarmów bogatych w wapń na dwie godziny przed lub po spożyciu pokarmów bogatych w magnez może pomóc we wchłanianiu, podobnie jak spożywanie większej ilości surowych warzyw niż gotowanych.

Ważne jest również, aby pomyśleć o dodaniu większej ilości tego składnika. Przed rozpoczęciem przyjmowania suplementu każdy powinien porozmawiać ze swoim lekarzem, aby upewnić się, że nie będzie on kolidował z żadnymi receptami, które obecnie przyjmuje. Wynika to z faktu, że przyjmowanie większej ilości magnezu niż jest to zalecane może skutkować skurczami, nudnościami i biegunką. Zatrucie magnezem jest bardziej prawdopodobne u małych dzieci, osób starszych i osób z osłabioną funkcją nerek, dlatego te grupy nie powinny przyjmować więcej magnezu niż jest to zalecane.